Φρέσκα

Ντίνος Χριστιανόπουλος…Μικρά ποιήματα

Το Κορμί και το Σαράκι

μπατιρημένο κουρείο
Σάββατο βράδυ
χωρίς δουλειά
μπατιρημένο κορμί
Σάββατο βράδυ
χωρίς έρωτα

το φιλί
ενώνει πιο πολύ
απ’ το κορμί
γι’αυτό το αποφεύγουν
οι πιο πολλοί

το γατί μου
δε χορταίνει μόνο με χάδια
θέλει και φαί
το κορμί μου
δε χορταίνει μόνο με φαί
θέλει και χάδια

απ’ όλα τα αφηρημένα ουσιαστικά
πειράζει να εξαιρέσουμε τη μοναξιά;

αφαίρεσε τη νύχτα απ’ τα μάτια σου –
πώς να παλέψω μόνος με τους δυό σας;

η νύχτα είναι παγερή
και μ’ έχεις στήσει
με γέλασες
με γέρασες

μην καταργείτε την υπογεγραμμένη
ιδίως κάτω από το ωμέγα
είναι κρίμα να εκλείψει
η πιο μικρή ασέλγεια
του αλφαβήτου μας

κάθε φορά που νομίζω πως σ’ έχω στο χέρι
βλέπω πόσο ο έρωτας είναι αχειροποίητος

έλαιον θέλω και ου θυσίαν
κι εμείς που θυσιαστήκαμε;
κι εμείς που δε λαδώσαμε;

έχτισα τον παράδεισό μου
με τα υλικά της κόλασής σου

θυσίασα τον ύπνο μου κυρία
για να διαβάσω τα ποιήματά σας
κι εκείνα μ’ αποκοίμησαν

Θανάση γιατί έκοψες το άλφα από μπροστά;
για ένα γράμμα χάνεις την αθανασία

Το ποίημα του μαξιλαριού, 1788
Ο ερωτισμός ήταν το κύριο θέμα της ιαπωνικής χαρακτικής κατά την περίοδο Edo. Το έργο εδώ του Utamaro Kitagawa, ανήκει σε μια συλλογή χαρακτικών του, με τίτλο «Ποίηση στο μαξιλάρι». Αργότερα τα ιαπωνικά χαρακτικά, θα αποτελέσουν παραδείγματα για τους δυτικούς καλλιτέχνες όπως ο Edouard Manet και ο Henri de Toulouse-Lautrec, ώστε να απεικονίσουν τα δικά τους ερωτικά θέματα. http://www.ovalme.net/2015/02/14/%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%85/

 

 

 

