Φρέσκα

ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ…ΦΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΟΣΠΡΙΑ

Χρειαζόμαστε:
μισό πακετάκι φακές ψιλές (βγαίνουν 2-3 πιάτα) το πακέτο είναι 500γρ.
2 κουταλιές της σούπας πελτέ ή πουμαρό
-αν θέλουμε βάζουμε και λίγο ντομάτα τριμμένη ειδικά το καλοκαίρι
6 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
6 ποτήρια του νερού, νερό
2 κουτάλακια του γλυκού κοφτά αλάτι
μισό κουταλάκι του γλυκού πιπέρι
3 φύλλα δάφνης (βάγια)
λίγο δενδρολίβανο 1-2 σκελίδες σκόρδο καθαρισμένες και ολόκληρες
ένα μικρό κρεμμύδι τριμμένο και μια δυο φλούδες πορτοκαλιού.

Πάμε να τις φτιάξουμε:
Σε μια κατσαρολίτσα ζεσταίνουμε νερό και ρίχνουμε τις φακές, τις αφήνουμε να πάρουν μια-δυο βράσεις (όχι περισσότερο) και μόλις μαυρίσει το νερό τις βγάζουμε και τις σουρώνουμε. Αυτό το στάδιο εάν θέλετε μπορείτε να το παραλείψετε, ειδικά εάν οι φακές σας είναι από την Εγκλουβή της Λευκάδας (κοστίζει 25 Ευρώ το κιλό).!!!!!!!!!
Σε μια μεγαλύτερη κατσαρόλα τσιγαρίζουμε το κρεμμύδι, το λάδι και την ντομάτα. Ρίχνουμε το νερό, τα αρωματικά και το σκόρδο. Μόλις ζεσταθεί καλά, ρίχνουμε τις φακές και το αλάτι με το πιπέρι. Βράζουμε για περίπου 25 λεπτά προσέχοντας να υπάρχουν αρκετά υγρά στην κατσαρόλα και να κρατάει λίγο η φακή γιατί αν την παραβράσουμε πήζει πολύ και δεν είναι ζουμερή.
Συνοδεύουμε με λακέρδα – ρέγγα, ελίτσες και φετούλα.
Όταν την σερβίρουμε στο πιάτο ρίχνουμε και λίγο ξύδι από πάνω για να γίνει μεγαλύτερη η απορρόφηση σιδήρου στον οργανισμό μας.
Τip: όταν τελειώσετε το μαγείρεμα καλό είναι να αφαιρέσετε την κατσαρόλα από το μάτι που έχει ακόμη θερμοκρασία, για να μην σας πήξει το φαγητό.
Την δάφνη δεν την βάζουμε μόνο για άρωμα, αλλά διευκολύνει την πέψη των φυτικών πρωτεϊνών.

Όσπρια και αέρια

Η κατανάλωση των οσπρίων, είναι γνωστό ότι δημιουργεί πρόβλημα σε ένα αρκετά μεγάλο αριθμό ανθρώπων, που βρίσκουν ότι χωνεύονται δύσκολα, ενώ προξενούν κατά την πέψη, ενοχλητικά αέρια. Οι υδατάνθρακες, οι ζάχαρες, και ινώδεις ουσίες στα όσπρια, ευθύνονται για το γεγονός αυτό.

Όσπρια

Τα όσπρια λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ινώδεις ουσίες, κάνουν τον καταναλωτή να νοιώθει χορτάτος εύκολα, μειώνοντας έτσι και την όρεξή του για άλλα είδη διατροφής .

Φακές

Οι φακές είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες που ενισχύουν την ενέργεια του οργανισμού, με υψηλή περιεκτικότητα ινών και χαμηλή σε λιπαρές πρωτεΐνες. Περιέχουν σημαντικές ποσότητες ιχνοστοιχείων απαραίτητων για την άμυνα του οργανισμού

Διαβάστε Περισσότερα: http://www.asxetos.gr/default.aspx?tabid=162&sc=201#ixzz2M53RPAO2

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: