Φρέσκα

Πρόσωπα…Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου

Στο τραπέζι, τα πρόσωπα  που κάθονται είναι πολλά  και  κάθε τόσο  εναλλάσσονται. Η  τράπουλα  είναι “ καθαρή”, αλλά το παιχνίδι μοιάζει στημένο. Απόψε η “ γριά “ κάνει χαρτιά, τραβάει  και μοιράζει  άσσους. Άσσος και  χιλιάρικο. Η γριά είναι μεγάλο χαρτόμουτρο, χάνει όμως και βγαίνει στο δρόμο, να βρει κάνα  φράγκο , για να ξεχρεώσει και να ξανακάτσει  στο τραπέζι. Εκείνη την εποχή (μέσα δεκαετίας 50 αρχές 60)σε τέτοια τραπέζια κάθονταν μόνο άντρες . Ήθελε πολύ τσαγανό για να καθίσει μια γυναίκα σε τέτοια τραπέζια και αυτή το είχε.

Αυτή η  “γριά” είναι η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου και  δείτε πόσους άσσους κατά καιρούς έχει μοιράσει.

«Στρώσε μου να κοιμηθώ», «Αντιλαλούνε τα βουνά» «Τα καβουράκια» «Άσπρο πουκάμισο φορώ», «Πήρα τη στράτα κι έρχομαι», Βασίλης Τσιτσάνης.

«Όνειρο απατηλό», «Μου σπάσανε το μπαγλαμά» «Μην τα φιλάς τα μάτια μου» «Η φαντασία μου τα φταίει», Απόστολος Καλδάρας.

«Ηλιοβασιλέματα», «Περασμένες μου αγάπες» «Πάρε το δάκρυ μου»  Μανώλης Χιώτης

«Δυο πόρτες έχει η ζωή»Στέλιος Καζαντζίδης.(Το έγραψε για το θάνατο της κόρης της).

«Η διπρόσωπη» Αντώνης Ρεπάνης.

«Τι έχει και κλαίει το παιδί» Σταύρος Ξαρχάκος.

«Είμ’ αητός χωρίς φτερά» Μάνος  Χατζιδάκις.

«Σαν ξημερώνει Κυριακή» Μίμης  Πλέσσας

«Νύχτα πέρασε το τραίνο» Μάνος  Λοΐζος

«Πετραδάκι, πετραδάκι», «Του ντερβίση το πιοτό», « Τι να σου κάνει μια καρδιά» ,«Πάμε στις ακρογιαλιές», Αντώνης  Κατινάρης.

«Φάτε πλούσιοι παράδες», «Μαντουμπάλα», Θόδωρος Δερβενιώτης

«Εγώ είμαι ένας παράνομος», «Συρματοπλέγματα βαριά», Μπάμπης Μπακάλης.

«Εγώ γράφω τραγούδια και τα πουλώ. Από ‘κει και πέρα δεν ανακατεύομαι αν θα πιάσουν ή όχι, αν θα βγουν ή δε θα βγουν σε δίσκους. Μόλις τα παραδώσω υπογράφω και μια δήλωση παραιτήσεως από διάφορα δικαιώματα, ας πούμε απαρνούμαι τα πνευματικά μου τέκνα.»
Εφ. “Ακρόπολις”, 29/1/1960

Επίσημα 160 τίτλοι  τραγουδιών υπάρχουν στο όνομά της. Πόσα  όμως είναι συνολικά τα τραγούδια της; Απάντηση δεν πρόκειται να δοθεί ποτέ.

H Ευτυχία ήταν μονίμως στον “άσσο”. Ξενύχτι, τσιγάρα, τσόχα και χασούρα και φυσικά πολύ γκίνια.

από black Kat.